CONTEST:..Ape Teme Nye Eh!?::  

Posted by Ayu Zarina





Kalau nak bagi cadangan tema photoshoot...mesti bergantung pada :

1. tempat - dalam rumah, tasik, taman, kampung atau lain-lain
2. waktu - pagi, petang atau malam
3. bilangan ahli - ader berapa orang anak, atau nak amik pic ibu + ayahnya kah??
4. tujuan utama - utk anniversary, utk suka2 atau utk memori

So memang susah decide nak pilih tema utk photoshoot ni kan..

Pengalaman sendiri utk tema photoshoot:


Kalau utk indoor, better pilih warna2 yang garang macam warna merah atau hitam..
Sebab gambar akan lebih menyerlah berbanding suasana dalam indoor..
Tapi kena make sure lighting cukup..
Kang sama pulak warna org dengan background belakang..


Kalau utk nature macam gua-gua, atau taman2 hijau..
Rasanya better pakai warna2 yang natural, plain dan soft..
Contohnya macam gambar kat atas tu...putih menjadi pilihan sebab ia lebih kontra dengan warna alam


Kalau utk malam pula...sebaik-baiknya pilihlah tema yang lebih garang..
Contohnya macam pic kat atas...merah hitam menjadi pilihan..
Supaya objek lebih nampak kontra daripada background

Walau cama mana pun, anda juga boleh mencuba tema2 yang lebih berani macam tema bewarna


Oren...oren nampak sangat menyerlah..


Purple?? Jarang2 org amik tema warna ni..
Padahal warna ni memang sgt cantik..

Atau last sekali...
Putih juga boleh menjadi pilihan..
Ni tema saya pilih masa menang hadiah photoshoot dari kedaigambarkami..
Kenapa saya pilih putih???
Sebab suami saya takkan pakai putih 1 set kalau bukan utk events dan photoshoot..
Jarang2 saya dapat tgk suami saya pakai warna putih keseluruhan..
Jadi memang takkan lepaskan peluang kalau dapat photoshoot..putih menjadi pilihan...hehe

Tepuk dada, tanya selera!!

Nak tag:

Naa mama iqy
Eily bionic woman
Arina Amira



Jom jana duit macam nuffnang dengan HeartBeat!! You click I click too!!

This entry was posted on 5:32 PM and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

1 comments

salam..

tq join my contest..

wah sangat detail & menarik idea utk tema posing2 sy nnt..
ape pun en suami yang akan decide..tunggu..

gudluck..

ummirayyan..
http://farisarrayyan.blogspot.com